Sprememba glede sklepanja pogodb izven poslovnih prostorov
Za primer pogodb, sklenjenih izven poslovnih prostorov, v skladu s potrošniško zakonodajo že dlje časa veljajo posebni predpisi in zahteve glede varovanja potrošnikov.
V praksi so podjetja 'iskala luknje v zakonu', kako bi se uporabi navedenih posebnih predpisov izognila.
Med drugim so podjetja, ki npr. izvajajo organizirane enodnevne izlete s predstavitvami svojih izdelkov ali storitev, v kraju običajnega izvajanja promocij odprla poslovno enoto oziroma podružnico. Tako so podjetja potrošnike, katerim so pred tem promovirale svoje izdelke in storitve, privabila v tako poslovno enoto oziroma podružnico, ki se dejansko štejejo za poslovne prostore, in tam potrošnikom, ki so bili zainteresirani za nakup blaga oz. naročilo storitev, ponudile pogodbo v podpis.
Po novem pa Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot) tak način sklenitve pogodbe opredeljuje pogodbo izven poslovnih prostorov.
Namreč, zakon določa, da se kot pogodba, sklenjena zunaj poslovnih prostorov, šteje tudi pogodba med podjetjem in potrošnikom, sklenjena v poslovnih prostorih podjetja takoj za tem, ko je bil potrošnik s strani podjetja ob njuni sočasni prisotnosti osebno obravnavan v prostorih, ki niso poslovni prostori podjetja.
Avtor: Pravna pisarna JK Group
Objavljeno: 9.7.2014
Oznake:
pravno svetovanje