Prepoved sklepanja naročniških razmerjih za več kot 24 mesecev


Uporabnikom storitev elektronskih komunikacij (telefonije, televizije, interneta itd.) je po novem zagotovljena višja raven varstva.

Novi  Zakon o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1), v veljavi od 15. januarja 2013 dalje,  je omejil začetno obdobje vezave pri sklenitvi naročniških pogodb, določil rok, v katerem morajo operaterji urediti prenos številk na novo izbranega operaterja, ter uredil upravičenje kupca terminalske opreme pri predčasnem odstopu od naročniške pogodbe iz razloga spremenjenih pogodbenih pogojev.

Po novem lahko operater s potrošniki* sklene naročniško pogodbo za obdobje začetne vezave največ 24 mesecev (maksimalno začetno obdobje vezave). Poleg tega vam mora operater ponuditi možnost, da kot potrošnik z njim sklenete naročniško razmerje z obdobjem vezave, ki ne presega 12 mesecev.

Dopustno je sicer, da stranki v posamični pogodbi določita neko razumno najkrajše obdobje trajanja pogodbe (minimalno pogodbeno obdobje vezave). Vendar pa sami pogoji in postopki za prekinitev pogodbe, ki vam jih (kot potrošniku) ponudniki elektronskih komunikacijskih storitev ponavadi 'ponudijo' v splošnih pogodbenih pogojih, ne smejo biti tako strogi, da bi vas odvračali od prekinitve pogodbe in zamenjave ponudnika storitve.

S pravico, da imate ob zamenjavi operaterja možnost ohraniti in prenesti svojo številko k novemu operaterju, ste verjetno že seznanjeni. Po novem pa vas – potrošnike in druge končne uporabnike storitev - zakon ščiti tudi glede časovne izvedbe vaše pravice: operaterji morajo vašo številko brez odlašanja in kar najhitreje prenesti in ponovno aktivirati, najkasneje v enem delovnem dnevu, šteto od trenutka, ko operater, h kateremu bo številka prenesena, prejme podpisano pogodbo o prenosu številke. V skladu z evropskimi standardi sama prekinitev storitve med postopkom prenosa številke ne sme biti daljša od enega delovnega dneva. Prepovedana je tudi zamenjava ponudnika storitve proti vaši volji. V primeru prepoznega prenosa številke in zlorabe prenosa vam pripada nadomestilo.

Že nekaj časa velja, da vas mora operater o vsaki spremembi pogojev naročniške pogodbe predhodno obvestiti, in sicer najmanj 30 dni pred predlagano uveljavitvijo sprememb, ter vas poučiti, da imate pravico predčasno odstopiti od pogodbe (brez odpovednega roka, brez plačila stroškov prekinitve in brez pogodbene kazni), če se s predlaganimi spremembami ne strinjate. Če pa ste ob sklenitvi naročniškega razmerja kupili in prejeli terminalsko opremo (npr. mobilni telefon itd.) po akcijski ceni, pa imate v primeru predčasnega odstopa od pogodbe možnost izbirati: bodisi opremo obdržite, operaterju pa povrnete znesek, ki ustreza sorazmernemu delu celotne vrednosti opreme, bodisi opremo vrnete v stanju, v kakršnem vam je bila izročena, in operaterju plačate uporabnino za čas uporabe opreme, operater pa vam vrne kupnino.

Več o ureditvi elektronskih komunikacij lahko preverite v  Zakonu o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1).

* Potrošnik je fizična oseba, ki uporablja ali zaprosi za javno dostopno elektronsko komunikacijsko storitev za namene, ki ne spadajo v njegovo trgovsko, poslovno ali poklicno dejavnost.




Avtor: Maja Koželj, pravna svetovalka JK Group d.o.o.
 
Objavljeno: februar 2013

Oznake: pravno svetovanje
 

 
 

Vas zanima več?

   

Na spletni strani uporabljamo piškotke (cookies). Nekateri piškotki zagotovijo, da stran deluje normalno, drugi poskrbijo za vašo lažjo uporabo spletne strani, štetje števila obiskovalcev in delovanje vtičnikov, ki omogočajo deljenje vsebin. Če boste nadaljevali, bomo sklepali, da ste z veseljem sprejeli vse piškotke.
Zavrni piškotke.