Novosti Zakona o varstvu potrošnikov prinašajo nove obveznosti in pasti za podjetja
13. junija 2014 je začela veljati zadnja sprememba potrošniške zakonodaje (ZVPot-F), ki prinaša podjetjem nove obveznosti predvsem glede informacij, s katerimi morajo seznaniti potrošnike, glede pogodb, sklenjenih na daljavo, vključno s spletno prodajo, ter zaostruje pravila trženja in prodaje po telefonu.
Tako bo po novem potrošnika denimo obvezno obvestiti med drugim o njegovih pravicah v primeru, da so na dobavljenem blagu stvarne napake, o ukrepih za tehnično zaščito kupljene digitalne vsebine ter o združljivosti kupljenih digitalnih vsebin s strojno in programsko opremo.
Nova je tudi zahteva, da mora podjetje od potrošnika pridobiti izrecno soglasje za to, da mu lahko zaračuna dodatna plačila, ki ne pomenijo plačila glavne pogodbene obveznosti. Gre za stroške, kot so poštnine, stroški pakiranja, doplačila za podaljšane garancije in podobno.
Zaostreni so pogoji za veljavno sklenitev pogodbe preko spleta: funkcija, ki sproži oddajo naročila (npr. gumb "Naroči" ali "Potrdi naročilo" v spletni trgovini), mora biti označena z besedami »naročilo z obveznostjo plačila« ali z drugo izjavo, iz katere nedvoumno izhaja, da je z oddajo naročila povezana obveznost plačila podjetju.
Pri pogodbi, ki je sklenjena na daljavo, je treba potrošniku najkasneje pred dobavo blaga ali začetkom opravljanja storitve dostaviti potrdilo o sklenjeni pogodbi na trajnem nosilcu podatkov.
Zgolj po telefonu s potrošnikom ni več mogoče veljavno skleniti pogodbe, saj se za njeno veljavnost zahteva, da potrošnik podpiše pogodbi ali da pisno izjavi, da ponudbo, ki jo je moral prejeti na trajnem nosilcu podatkov, sprejema.
Rok za odstop od pogodbe, če potrošnik ni bil ali ni bil pravilno obveščen o tej svoji pravici, se podaljšuje na 12 mesecev; obenem se podrobneje opredeljujejo primeri, ko potrošnik pravice do odstopa nima.
Navedeni okvirni pregled novosti pomeni, da je v podjetju potrebno preveriti pravna besedila, kot so splošni pogoji poslovanja, informacije o podjetju, izdelkih ali storitvah in o pravicah potrošnikov, ter druga obvestila (npr. soglasja in disclaimerje na spletnem mestu). Prav tako bo v mnogih primerih potrebno revidirati celoten nakupni proces in način ter vsebino komunikacije s potrošniki. Le na ta način se bo mogoče izogniti visokim globam in zahtevkom potrošnikov po odstopu od pogodb in vračilih kupnine.
Avtor: Pravna pisarna JK Group
Objavljeno: 9.7.2014
Oznake: