Katere informacije mora po novem podjetje zagotoviti potrošnikom?
Ob prodaji blaga in opravljanju storitev mora podjetje potrošniku – še preden pogodba zavezuje potrošnika – zagotoviti določene informacije o blagu in pravicah potrošnika (podatke o podjetju, glavne značilnosti blaga/storitve, končno ceno, informacijo o dodatnih stroških, plačilne pogoje, rok in pogoje dostave/izvedbe, informacije o pritožbenem postopku, odgovornost za stvarne napake, poprodajne storitve, trajanje pogodbe in pogoje za odstop od pogodbe itd.).
Pri tem mislimo na pogodbe na splošno in ne zgolj na pogodbe, sklenjene na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov.
Namen je zaščititi potrošnika, da lahko – če ima na voljo dovolj informacij - sprejme preudarno odločitev o tem, ali bo sklenil pogodbo ali ne.
Informacije je potrebno zagotoviti na jasen in razumljiv način (npr. v splošnih pogojih, objavljenih v poslovnih prostorih, kot obvestilo na spletnem portalu.
V praksi se pojavlja vprašanje, kako izpolnjevanje take obveznosti zagotoviti v klicnih centrih, da ne bi to za podjetja pomenilo prevelikih administrativnih bremen.
Obveznost zagotoviti informacije pa ne velja v primeru vsakodnevnih transakcij, ki se izpolnijo nemudoma ob sklenitvi pogodbe (npr. nakupi v trgovinah, pekarnah, trafikah ipd.).
Avtor: Pravna pisarna JK Group
Objavljeno: 9.7.2014
Oznake:
pravno svetovanje